This blog

the main blog

der deutsche blog

the project photo gallery

Friday, March 27, 2015

hellbrauner stepppullover - light brown padded sweater

dieses braune steppstoff is schön leicht und weich...ich glaube, dass er eigentlich als futterstoff gedacht ist...zumidest habe ich ihn in der futterstoff abteilung gefunden.

macht mir natürlich gar nichts aus...ich vernähe ja so ziemlich alles zu so ziemlich allem.

weil der stoff ja recht dünn ist, ist der pullover nicht so wintertauglich, macht sich aber im herbst und auch im frühling sehr gut.

http://silke-rudat-fashion.blogspot.de/2014/06/pullover-mit-stehkragen-stand-up-collar.html

...

this brown padded fabric is light and soft...i guess its orginal purpose is to line jackets...i found it in the lining department, that's why.

i do not mind...i sew nearly everything out of nearly everything.

because of the lightness of the fabric, this sweater isn't really made for winter, but is great for autmn and even spring.